Gjensidige og Vestjyllands Andel indgår aftale om et eksklusivt forsikringsprogram

En ny partnerskabsaftale mellem forsikringsselskabet Gjensidige og Vestjyllands Andel skal sikre den vestjyske virksomheds medlemmer et eksklusivt forsikringsprogram.

Gjensidige og Vestjyllands Andel har indgået en aftale om et eksklusivt forsikringsprogram for Vestjyllands Andels flere end 4.000 medlemmer. Aftalen betyder, at man som medlem af Vestjyllands Andel får tilbudt unikke fordele samt nye, digitale løsninger og forsikringsprodukter.

Landbruget er et attraktivt segment for Gjensidige, mens Vestjyllands Andels stærke position på markedet, samt geografiske placering, giver aftalen endnu mere værdi for forsikringsselskabet. Vestjyllands Andel er en spændende partner, som har en helt særlig relation til sine medlemmer. Gjensidige forsikring ser Vestjyllands Andel som en fagligt stærk partner, der har et værdifuldt distributionsnetværk.

- Med denne aftale fortsætter vi med at styrke vores offensive strategi inden for partnerskabsdistribution i landbruget, og samtidig styrker vi vores position i Jylland. Samtidig har Vestjyllands Andel og Gjensidige et rigtig godt værdimatch, som grundlæggende bygger på ordentlighed, transparens og god forretningsmoral. Jeg har store forventninger til partnerskabet, og ser frem til at arbejde videre med produktudvikling i tæt samarbejde med Vestjyllands Andel, siger Thomas Pirmo, Partnerdirektør for Gjensidige i Danmark.

Sammen har Gjensidige og Vestjyllands Andel udviklet et nyt og spændende koncept med medlemmerne i fokus, og også for Vestjyllands Andel er partnerskabet med Gjensidige et vigtigt skridt på vejen. Parternes ønske er et fælles værditilbud, der både giver det enkelte medlem fordele i Gjensidige og i Vestjyllands Andel.

- I Vestjyllands Andel ønsker vi at sikre vores medlemmer de bedst mulige forudsætninger for at drive en moderne landbrugsbedrift. Både hvad angår forsyningssikkerhed og sikkerhed på bedriften i almindelighed. Derfor betragter vi samarbejdsaftalen med Gjensidige som et lukrativt værditilbud til vores medlemmer samt deres medarbejdere. Samtidig ser vi frem til at udbygge vores samarbejde med Gjensidige, som i forvejen tilbyder sundhedsforsikring til medarbejderne i Vestjyllands Andel – til fælles stor tilfredshed, fortæller Lars Broe, direktør i AgroLand og Vestjyllands Andels ansvarlige for samarbejdet med Gjensidige.

De fælles udviklingsaktiviteter mellem Gjensidige og Vestjyllands Andel er allerede i proces, og vil blive præsenteret i løbet af januar 2022. Salg af forsikringerne starter umiddelbart herefter.

Fakta

Vestjyllands Andel er Danmarks 3. største andelsgrovvareselskab med en årlig omsætning på over 2,3 mia. kr. Med fokus på praktisk innovation udvikler og leverer Vestjyllands Andel foderløsninger til konventionel, økologi og non-gm produktion. Vestjyllands Andel udbyder desuden en lang række varer samt rådgivning inden for planteproduktion, produkter til stalden og energi.

Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskab, og er noteret på Oslo Børs. Gjensidige beskæftiger cirka 3.700 medarbejdere, heraf 700 i Danmark, og tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også pension og opsparing. Driftsindtægterne var 28 mia. NOK i 2020, mens forvaltningskapitalen udgjorde 118 mia. NOK.