VA-direktør om nye afdelinger: Lokal opbakning er afgørende

Fra begyndelsen af juli slår Vestjyllands Andel dørene op til 4 nye afdelinger. Dermed ser vi frem til den kommende høstperiode med en forventning om, at mængden af modtagede afgrøder bliver endnu større end tidligere år.

D. 1. juli udvider Vestjyllands Andel antallet af afdelinger fra 22 til 26. Find alle vores afdelinger her

De 4 nye afdelinger, som er beliggende i Bedsted Thy, Gesten, Brande og Fjelstervang, skal bl.a. være med til at styrke Vestjyllands Andels kerneforretning samt synlighed og position i de forskellige områder.

- Fælles for de 4 afdelinger er et stærkt lokalt engagement fra områdets landmænd og beboere. Det er et godt udgangspunkt for at skabe en levende afdeling med høj aktivitet. Vi håber derfor på fortsat stor opbakning i de forskellige områder, fastslår direktør Steen Bitsch.

Han bakkes op af Jeppe Tokkesdal, Risk Manager og leder af planteavlsafdelingen.

- Vi ser meget frem til at kunne servicere kunderne på de nye, lokale afdelinger. Samtidig håber vi, at landbruget i lokalområderne vil bakke op om vores tilstedeværelse og benytte sig af faciliteterne til kornmodtagelse, løbende afhentning af planteværn, gødning m.m. Vi står klar med et bredt og stærkt varesortiment, og ikke mindst vores skarpe og konkrete rådgivning, som Vestjyllands Andel er kendt for, lyder det fra Jeppe Tokkesdal.

Afdelinger med forskellige styrker

Med de nye afdelinger i Bedsted Thy, Gesten, Brande og Fjelstervang håber Vestjyllands Andel at tiltrække en endnu større mængde afgrøder. Dermed er der også basis for at styrke kerneforretningen.

- Vi betragter Thy som et særdeles vigtigt landbrugsområde i Nord-/Vestjylland, og med afdelingen i Bedsted Thy åbner der sig nogle nye muligheder. Dette gælder bl.a. inden for maltbyg, hvor vi ser frem til at bygge videre på det stærke samarbejde med malterierne i Thisted. Samtidig ønsker vi at udbygge og udvikle afdelingen til gavn for egnens landmænd, påpeger Steen Bitsch og fortsætter:

- Hvad angår Gesten, så har vi ambitioner om at tiltrække endnu mere korn i Syd- og Sønderjylland. Ikke mindst fordi vi med kornmodtagelsen i Errested og AgroLand-butikken i Vamdrup allerede har en betydelig omsætning i det område, hvor vi samtidig nyder stor opbakning. Med afdelingen i Gesten ser vi frem til at hilse på endnu flere kunder i det syd- og sønderjyske.

Slutteligt fortæller VA-direktøren, at investeringer i Brande-afdelingen er på tegnebrættet, mens Fjelstervang-afdelingen som udgangspunkt vil fortsætte som hidtil.

- I Brande har der historisk været en stor søgning til afdelingen med kornindgang, og det ønsker vi at udbygge. På Brande-afdelingen vil vi samtidig kigge på en investeringsplan, som kan styrke og rationalisere kornlogistikken i høstperioden. Brande ligger desuden godt placeret ift. en eventuel Agroland-butik, og vi undersøger i øjeblikket, om der er basis for at åbne en butik med et lidt større sortiment, slutter Steen Bitsch.

De 4 ovennævnte afdelinger er købt af Vestjyllands Andel i forbindelse med salget af Hedegaard-aktier til Danish Agro – Læs mere om salget her